7091301709 |
Metodologies actives i inclusives III |
2021-2022 |
Curs. Educació Primària |
|
|
|
21/3/2022 - 16/5/2022 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Tarragonès |
|
Autovia de Salou, s/n (C.E. edif. Llull) (Tarragona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Tarragonès
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Donar a conèixer metodologies actives i inclusives que posen l'alumne al centre de l'aprenentatge.
Activitat oberta a tots els docents d'Educació Primària.
|
| |
Objectius |
Donar a conèixer els principis i les diferents maneres de fer codocència a l'aula:
- Formar en 3 sessions que vol conèixer i endinsar-se en el model de docència compartida a l’aula.
- Conèixer i posar en pràctica les diferents tècniques de la docència compartida.
- Aprendre a planificar, col·laborar i avaluar l’alumnat d’una classe d’infantil i primària de forma compartida.
Donar a conèixer els principis de les caixes d'aprenentatge i la seva aplicació a l'aula.
a. Conèixer l’experiència d’Investiguem per Comprendre, els seus principis bàsics i alguns
exemples concrets.
b. Conèixer una possible base d'orientació per dissenyar propostes d'indagació.
|
| |
Continguts |
Tècniques de la docència compartida i l'avaluació compartida.
- Primera Sessió: Introducció, definició i elements de la D.C.
Explicació: Introducció als conceptes bàsics de la docència compartida a través d’una pluja d’idees i exemples.
Temes:
Treball en grups: Què és i que no és docència compartida? - Debat sobre els mites de la D.C.
Diferències amb el professorat de suport, professorat col·laborador, treball en equip i mesures d’inclusió a l’aula.
Definició de D.C acordada pels autors i autores.
El professorat tindrà el seu dossier amb tota la informació.
- Segona sessió: Models i aplicació de les diferents tècniques de Docència compartida.
Explicació: Hi ha diferents tipus de tècniques que el professorat pot fer servir per treballar la docència compartida. S’ha d'aprendre de cadascuna d’elles, tenint en compte que els contextos i classes són diferents, per tant, conèixer-les ajuda a poder fer una millor atenció a l’alumnat, i adaptar-les a les seves necessitats específiques. Aquestes són les tècnique més rellevants:.
Temes:
Docent titular i docent de suport.
Ensenyament per seccions.
Ensenyament paral·lel.
Ensenyament en equip (cooperatiu).
Ensenyament alternatiu.
Docent titular i docent observador.
Tutorització individual.
A més, es visualitzaran vídeos que donin suport a la part teòrica, establint els diversos avantages i les dificutats de les diferents tècniques.
- Tercera sessió: La planificació i l’avaluació codocent. Les dificultats entre docents.
Explicació: El professorat sovint està acostumat a realitzar de forma individual les seves classes, per tant, cal un moment abans de cada classe, en el que es puguin preparar les intervencions, les activitats i les funcions, a més de qui pren les anotacions i qui avalua cada moment i/o activitat. També es treballarà la relació entre companys codocents.
Temes:
Com preparar una classe compartida?
Model de preparació i aplicació de la docència compartida.
Aprenent a planificar una sessió de D.C.
L’avaluació en la D.C.
Les Caixes d'aprenentatge com evolució del treball per ambients a Cicle mitjà i superior.
- Sessió 1
Idees prèvies dels participants
Treball amb exemples reals de propostes d'indagació
- Sessió 2
Contextualització teòrica de la proposta.
Definició de l'Aprenentatge autònom: objectius i característiques
El paper de l'estudiant i el paper del mestre.
- Sessió 3
Les preguntes d'indagació
Disseny d'investigacions amb els paràmetres de l'IC.
Les competències i els continguts en l'aprenentatge autònom.
Què i com avaluar.
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa i percepció de transferibilitat.
A
Aprofitament i transferènica immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
Definició de línies de treball a segui per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent. (Nivell 2)
En aquelles activitats que ho contemplin, transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
Activitats presencials i semipresencials: Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones
Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
E-mail |
e3900034@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
21/03/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
28/03/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
04/04/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
25/04/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
09/05/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 6 |
dilluns |
16/05/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |